Sånne reisegreier…

Når man reiser med fly er det praktisk å ikke ha med seg for mye. Av den grunn liker jeg, og sikkert mange andre, produkter som gjør mer enn en ting.

Til tider tar jeg med bare en type såpe, en flytende greie som er så mild at den kan brukes på både ansiktshud og hår. Og iblant tar jeg med sånn shampoo/balsam kombo, selv om jeg vet de ikke virker skikkelig på håret mitt.

Og i mange år har jeg vært svært glad i L’Occitane Shea Butter Hand Cream, nettopp fordi den faktisk virker, og kan erstatte alt fra hårbalsam til fotkrem. Det må riktignok innrømmes at jeg egentlig har ganske problemfri hud, og slett ikke plages av tørr hud, så dette virker kanskje ikke for alle, men jeg kan greie meg fint med bare denne som fuktighetskrem. Iallefall for en ukes tid eller så.

Men like før jeg dro til Guatemala var jeg innom et parfymeri hvor jeg fant en sånn altmuligkrem i en liten tube, og jeg fikk for en eller annen grunn en idé inn i hodet om at denne kunne spare meg for en tur innom L’Occitane-butikken for en tube håndkrem i liten størrelse.

Vel. Etter hvert som jeg har blitt eldre har jeg begynt å tvile på at med alder kommer visdom, og dette bare styrker den tvilen.
Ikke bare kjøpte jeg et produkt som for meg var helt ukjent, og betalte altfor mye for det ($12, hvis noen kan tro det; kremen fra L’Occitane koster «bare» $10), jeg tok det med til Guatemala uten så mye som å prøve det på lillefingeren. Det fikk jeg selvsagt angre på.

Gammel og ny håndkrem

Den nye kremen (til venstre i bildet) hadde parfyme i den. Sånn vanlig parfymerikrem-parfyme som sannsynligvis kommer fra petroleum. De gjør jo det, selv om industrien helst later som om de ikke gjør det. Og den var klissete.

Som håndkrem var dem omtrent udugelig, og jeg gadd ikke engang prøve den for andre hensikter.

Faktisk tok jeg tuben med hjem kun for å fotografere den, og tildels fordi jeg regner med de har nok søppel fra turister i Antigua.

I framtiden skal jeg holde meg til produkter jeg vet at virker. Det lover jeg…

2 comments on “Sånne reisegreier…

  1. Urk, sånne overparfymerte greier er pyton! Den fra L’Occitane har jeg prøvd og den er god, men jeg synes produktene derfra lukter altfor mye til at jeg orker å gå inn i butikken deres. Jeg pleier å tusle noen meter lenger bort og heller handle på BodyShop.

    • Oi! Jeg foretrekker L’Occitane på grunn av mangelen på parfyme! Og unngår Body Shop fordi de bruker så mange petroleumsbaserte ingredienser, inkludert parfyme. Jeg tåler nemlig ikke syntetiske parfymer i det hele tatt.
      Men jeg unngår de parfymerte utgavene av den håndkremen, altså, De lukter litt for mye, og jeg synes ikke de virker like bra.

Legg igjen en kommentar

