Dagens sparetips…

Ikke at jeg forventer at denne gjør noen stor forskjell for veldig mange, men hva vet vel jeg? Kanskje ER dopapir en stor utgiftspost for enkelte?

I bygningen der jeg jobber er det et dametoalett og et herretoalett i hver etasje (totalt 3). Jeg kan ikke uttale meg om herretoalettene, men i dametoalettene er det tre avlukker. Hvert avlukke har en av disse låsbare greiene som holder to ruller dopapir og en liten søppeldunk for ting man ikke skal skylle ned.

Bygningen har også en vaktmester som er ansvarlig for å sørge for at det er dopapir tilgjengelig (blant andre ting).
Ettersom vaktmesteren vår er dørga lat, men likevel tar jobben sin noenlunde alvorlig, tar han endel kortveier.

En av disse er at hver morgen bytter han ut de gamle, halvtomme dopapirrullene med nye. De gamle setter han bare fra seg oppå den låsbare greia som holder de låste rullene sånn at folk kan bruke dem hvis de vil. På det viset reduserer han sjensene for at doene slipper opp for dopapir sånn at han må ut og skifte ruller midt på dagen.
Latsabben!

Stort sett blir disse rullene stående der mesteparten av dagen, helt til de er oppbrukte. Men i det siste har dette forandret seg.
Jeg la først merke til det noen uker siden. Da jeg gikk på do tidlig på dagen var det flere ruller der. Etpar timer senere var de borte. Ikke at jeg tenkte så veldig mye på det, altså, men jeg har en tendens til å legge merke til ting.
Neste dag skjedde det samme. Og neste dag. Bortsett fra mandag, som i jobbsammenheng strengt tatt ikke er noen «neste dag» ettersom de fleste av oss ikke jobber søndag.
Men i ti-tiden på tirsdag forsvant de ulåste dopapirrullene igjen.

Jeg kunne selvsagt også nevnt noe om hvem som ikke jobber mandager, og hvem som har gått over til å bære på særdeles store vesker de siste ukene, men det kan jo være HELT tilfeldig!

Men altså, for dem som gidder er dette sikkert en grei måte å spare minst $5 måneden på.

@_@

Legg igjen en kommentar

