Kriminalisering av SuperMarina

Datatilsynet gikk nylig ut og advarte mot politisk overvåkning av mer eller mindre tilfeldige mennesker.  I samme slengen nevner de endel ønsker PST har fremmet siden 22/7.  Jeg må innrømme at jeg synes det er litt skremmende at PST i fredelige, lille Norge vil kriminalisere fredelige mennesker som tilfeldigvis gjør endel uortodokse ting.

Som foreksempel meg.  Faktisk kan de følgende ønskene fra PST tyde på at de har planer om nettopp å kriminalisere SuperMarina:

Kriminalisering av selve tanken om å begå en fremtidig terrorhandling, såkalt ”soloterrorisme”.

Joda, jeg har gjort det. Mange ganger.  Jeg har nemlig en venn som skriver diverse fortellinger som stort sett har med riktig utspekulerte kriminelle å gjøre, og fra tid til annen har jeg hjulpet ham med å finne opp og finpusse diverse planer for oppdiktede terrorister, både i grupper og hver for seg.

At vi også pønsker ut diverse smarte metoder heltene kan bruke for å stoppe dem er kanskje av mindre interesse?

Kriminalisering av tilstedeværelse på steder hvor det bedrives trening i aktiviteter som kan tenkes brukt i terrorøyemed (f.eks. trening i å fly luftfartøy).

Jeg har flysertifikat.  Hvorfor er jeg fremdeles på frifot?
Ikke at jeg klager, men…

Kriminalisering av det å motta trening eller instruksjon i aktiviteter som man selv har som forsett å benytte i en terrorhandling, men uten at det foreligger spesifiserte terrormål på det tidspunktet treningen mottas.

Jeg har aldri hatt som mål å begå noen terrorhandlinger, men ting som skytetrening, kampsporttrening, utdannelse innen datateknologi etc. kan sikkert misforstås VELDIG lett, hvis man legger vrangviljen til.

Kriminalisering av besittelse eller anskaffelse av lovlige gjenstander hvor man mener det er skjellig grunn til mistanke om terrorformål (f.eks. avbitertang, gummihansker eller såkalte «finlandshetter»). Påtalemyndighetene trenger ikke bevise nøyaktig terrormål.

Hæææææ???  Jeg har flere avbitertenger.  Andre verktøy og.  Jeg har et helt verktøysskrin fullt, faktisk.  Eller to, for å være helt ærlig.  Og  hele tre sorter gummihansker i minst to forskjellige størrelser.
Og finlandshette.  Jeg bruker den under motorsykkelhjelmen, men det at jeg har både motorsykkel (ikke bare en, men to, og begge er svarte!) og motorsykkelhjelm (hele fire av dem, i forskjellige farger!) er vel i seg selv litt skummelt?

Kriminalisering av besittelse eller anskaffelse av informasjon hvor informasjonens formål, ikke ihendehaverens, er terrorhandlinger (f.eks. militære manualer).

Militære manualer har terrrorhandlinger som formål?  Det var nytt for meg!  Kanskje vi burde begynne med å arrestere hele Luftforsvaret fordi de har en haug militære manualer og kampfly i tillegg?

Og flysertifikat. Håper jeg.

En gang i tiden jobbet jeg med vedlikehold av militære kjøretøyer, og da blir det gjerne til at man ender opp med endel militære kjøretøymanualer.  Og når man jobber på militærbaser blir det gjerne til at man blir kjent med endel soldater som gjerne deler.  Ofte i form av «Se her; for en tullete manual! Hvem trenger denne informasjonen?».
Og hvem kan motstå en henslengt kopi av «Improvised Munitions»?  Som kanskje er den skumleste terroristlæreboken noensinne, for den beskriver hvordan man kan lage eksplosiver av vaskemidler og skopussekrem og andre skumle saker.
I tillegg har jeg vaskemidler og skopussekrem.  Som jeg har kjøpt kontant i forskjellige butikker som om det var for å sjule mine spor.

Kanskje på jeg tide å dra hjem og hive alle de skumle sakene jeg har i søpla.  Og så flytte langt ut på landet, til et hus med hemmelig adresse.  Tror noen av slektningene mine har et de ikke bruker.  Det ligger riktignok like ved en stor militærbase, men det er vel bare bra for ingen kommer vel til å tro at noen gjemmer seg der?

2 comments on “Kriminalisering av SuperMarina

    • Hvordan tror du jeg føler meg? Samme hvor jeg gjemmer meg, følger jeg med! Jeg kan ikke komme meg unna!

Legg igjen en kommentar

