Caution:

Noen år siden, mens jeg fremdeles bodde i Iowa, ble det mote blant et visst segment av befolkningen i USA å ha diverse tekst tvers over rumpa på buksa. Det var hovedsaklig mer uformelle damebukser, som pyjamaser og treningsbukser av den sorten man stort sett ikke trener i som ble dekorert på dette viset.

Jeg kan fremdeles huske første gang jeg så «IOWA» i store gule og svarte bokstaver vrikke seg oppover gata i Iowa City bakpå en særdeles velutviklet damerumpe. Effekten på lattermusklene mine var ikke ubetydelig, men jeg behersket meg.

Siden dengang har jeg sett omtrent alt mulig av tekst på diverse damerumper, fra «MINNESOTA» til «CSU». Rundtom her tror jeg den vanligste varianten er «PINK» men jeg er ikke sikker. Stort sett filtrer hjernen min ut denslags.

Men på vei til jobben i dag så jeg endelig en dame som hadde forstått det.

Hun var, for å si det mildt, stor. Velfødd, kan man si. Eller direkte smellfeit, hvis man ikke er redd for å såre noens følelser. Dama selv ville jeg ikke bekymre meg for mye om.

Bakpå buksa hennes sto det nemlig i store, gule bokstaver: «CAUTION: WIDE LOAD»…

8 comments on “Caution:

    • Ja. Kan man ikke være ironisk på egen bekostning kjenner man ikke seg selv. Og det er jo litt trist, etter at man er ut av tenårene.

    • I laughed, and found another reason to be thankful for the invention of mirrored visors for motorcycle helmets!

    • Jeg skrev da at den faktisk VAR stor?

      Men man kunne jo brukt veldig små bokstaver og fått plass til det der på et frimerke!

Legg igjen en kommentar

