Veiene i Death Valley

Det ble dessverre(?) ikke noen video av de fine veiene ved Death Valley i mai. Jeg skylder på sportssykkelen min. Hun* er nokså klønete med videokameraer, ser det ut til, og på turen gjennom Death Valley feilet hun meg totalt. Først holdt hun kameraet på skakke, og da vi stoppet for lunsj i Stovepipe Wells slapp hun det på bakken og ødela festet. La gå kameraet var klistret til siden av kåpa med klister som smeltet i varmen, men jeg skylder nå på sykkelen uansett. Hun kunne da fortalt meg at hun var for varm!

Så for å rette på elendigheita tok jeg meg en tur gjennom Death Valley igjen. Og denne gangen kjørte jeg Gladiusen, som så langt har gjort en mye bedre jobb med videoopptakene. Jeg synes da iallefall han gjorde en fin jobb med denne strekningen fra Stovepipe Wells til grensen til Nevada.

Kameraet var litt mindre godt egnet for å filme denne coyoten som vandret rundt på CA 190 sørafor Furnace Creek dagen etter. Jeg ville helst ha stoppet og tatt noen bilder men kameraet mitt var i bagen bakpå motorsykkelen og jeg hadde selvsagt på meg både hjelm og hansker, så det ville tatt litt tid. Da mannfolket kjørte forbi tenkte jeg at det var kanskje best å ikke holde opp trafikken mere.

Jeg tror ikke det gjorde noen stor forskjell; folkene i bilen bak oss hang ut av vinduene og stirret på coyoten, de og. Det er ikke hver dag man treffer på en av disse karene selv ute i ørkenen.


*For de som lurer på hvorfor jeg er så sikker på at en GSX-R750 er hunkjønn, kan jeg nevne at hun løper rundt på offentlige veier iført kåpe og skjørt uten så mye som å rødme.  Altså enten hunkjønn eller transe.  Hunkjønn er litt mer utbredt så jeg tar bare det for gitt ettersom det er utrolig vrient å kjønne en motorsykkel.

Legg igjen en kommentar

