Lenge leve …

Jeg er lat. Så dørga lat at det iblant er nesten latterlig hva jeg ikke gidder gjøre. Som å klippe neglene, for eksempel.

Tross alt, man har jo ti av dem! Som alle må klippes og files, helst på samme dag!
Og regjeringen gjør ikke en ting! Skandale!

Faktisk er jeg så lat at jeg gidder ikke klippe neglene med mindre jeg brekker en, og det skjer ikke så ofte. Jeg har plantet trær og skrubbet hele leiligheten og innstallert både harddisk, minne og DVD-stasjoner i datamaskiner uten å brekke en eneste negl. Omtrent annenhver uke må jeg rengjøre og smøre to motorsykkelkjeder og så langt har jeg ikke brukket en eneste negl av det.

Jeg kan tilogmed dra meg en hel dag uten å brekke en negl!

Stort sett brekker jeg ikke negler i det hele tatt, men det hender at jeg kutter en med kjøkkenkniven mens jeg skjærer opp løk. Jeg vet ikke hvorfor løk har den effekten, men sånn er det iallefall.

Men de siste ukene har jeg verken greidd å brekke eller kutte neglene. Jeg har tilogmed laget chili og pastasaus to ganger, og skiftet ut bremse- og kløtsjhåndtaket på sportssykkelen min.
Helt uten resultater.
Så i går måtte jeg bare bite i det sure eplet og klippe neglene bare fordi de var for lange.

I dag brakk jeg en negl helt uten grunn. Typisk!

Og nå er de selvsagt så korte at det går ikke an å file dem jevne mere, så hvis noen fremdeles innbiller seg at det finnes rettferdighet her i verden må jeg dessverre skuffe dem.

Legg igjen en kommentar

