B’ak’tun 13 er over, eller???

Det blir kanskje ikke HELT riktig å si at det nye året startet med et smell, men dusjhodet eksploderte i hodet på meg like etter at jeg sto opp første arbeidsdag etter nyttår. Jeg tror jeg har et kutt i bakhodet der en del traff meg, og jeg har et blåmerke på skulderen der vannstrålen traff. Jeg var heldig den ikke traff øynene mine.
Jeg har aldri tenkt på dusjen som potensielt farlig, selv om jeg selvsagt vet at mange sklir og faller på grunn av glatte gulv. Men selve dusjen? Næh! Så blir jeg truffet av en kraftig vannstråle like ved øyet og har plutselig lært noe nytt, og som den stereotype ingeniøren jeg er har jeg konkludert med at dusjhodet var en meget dårlig design. Hele greia var holdt sammen av en eneste liten gummipakning. Tullete!

Jeg vurderer å saksøke produsenten for å sette helsen og synet mitt i fare.

Som om det ikke var nok at dusjen prøvde å drepe meg, på vei til jobben ble jeg nesten påkjørt bakfra av en tekstende gubbe i Lincoln Towncar da jeg stoppet på rødt lys.
To ganger, tilogmed! Det er en god grunn til at jeg nesten aldri stopper på rødt lys når jeg kjører motorsykkel.

Som om det ikke var ille nok, da jeg endelig kom meg på jobben oppdaget jeg at IT-folka borte på østkysten hadde «oppgradert» Word på datamaskinen min til en nyere og mye mer herpa versjon. Den nye versjonen lar meg ikke engang søke i teksten, så istedet for en kvikk søk må jeg nå lese gjennom store mengder tekst for å finne hva jeg trenger.
Hvis tanker kan drepe er det nå flere ledige stillinger i firmaets IT-departement.

Hvis noen tror at etter en slik dag kan det bare bli bedre, har de neppe truffet sjefene mine. Det har ikke jeg heller, vaffal ikke i år. De har nemlig ikke stått opp og dratt på jobb enda.
Men de har greidd å sende meg en haug eposter som stort sett går ut på at jeg må gjøre testernes jobb for dem.
Hvis tanker kan drepe er jeg nå min egen sjef og alle de veldig diplomatiske epostene jeg sendte tilbake med detaljerte forklaringer på hvorfor testerne bør gjøre jobbene sine selv (og gjøre dem skikkelig) var til ingen nytte.

På den positive siden har jeg fri i morgen.

På den ikke-så-positive siden gir det sjefene mine (hvis de ikke er daue) en ekstra dag til å svare på epostene mine…

Legg igjen en kommentar

