Veggpanelet

Min siste blavisoppdagelse er Motepanelet i Osloby. De er ganske morsomme, men jeg regner med at jeg kunne fått bedre motetips fra veggpanelet i stuen hjemme. Det er i det minste spikret fast i virkeligheten, noe disse folka absolutt ikke er.

De får meg til å ville dra på julebord iført Ed Hardy t-skjorte og femtommers hæler, med lilla glitter i håret og for mange smykker. Bare at det er så lenge til julebordsesongen, og vi har ikke sånt her borte.

Hvis jeg skulle gi folk råd om hva de bør røske ut av klesskapet ville jeg begynt med støvsugeren. og alle boksene fra siste flytting, det skitne treningstøyet som for en eller annen merkelig grunn ikke fant veien til skittentøyskurven, og andre ting som egentlig ikke hører hjemme i klesskapet.

Og mens man er der inne likevel, kan man jo likesågodt rydde opp litt. Hive alle skitne plagg i skittentøykurven eller ta dem til renseriet. Hive alle utslitte plagg i søpla, og alle plaggene man kjøpte i feilslåtte forsøk på å bli mer moteriktig, sexy og stilig kan bare pakke i en eske og ta ned til Fretex.

Det er heller ikke så dumt å matche opp alle skoene som ligger slengt rundt omkring og en gang for alle kvitte seg med dem som ikke har make, er utslitte, ødelagte, eller kommer fra Eurosko.

Da gjenstår bare å finne et høvelig sted å oppbevare støvsugeren…

4 comments on “Veggpanelet

  1. Jeg vet ikke en gang hva Ed Hardy er for noe, så jeg er nok håpløs i disse menneskenes øyne. (Omtrent like håpløs, som de er i mine…) Jeg blir helt matt av dem som mener å skulle bestemme hva andre skal gå med av klær, men de mener seg vel berettiget siden de får betalt for våset?

    Ellers enig med din versjon; jeg trenger virkelig å få ryddet skapene etter flyttiingen. Her er alt stablet/dyttet/trykket inn i diverse skap, for at det skal bli noenlunde levelig her, inntil videre. Så gjelder det at «inntil videre» ikke varer så veldig lenge.

    • Ed Hardy er en amerikansk tatoveringsartist. Tegningene hans har i de siste årene vært brukt på diverse klær, sko, vesker og slike ting. De var vilt populære for en stund, men er litt passe nå. Men blant den selverklærte moteeliten er det plutselig blitt veldig pop å si stygge ting om dem og jeg har faktisk hørt at det burde vært streng straff for å gå i slike plagg. Snakk om vrøvl!
      Og litt skremmende også.

      Jeg har etpar Ed Hardy tskjorter, og iblant tar jeg dem på i håp om å irritere slike mennesker. De burde prøve å høre på sine egne uttalelser, så ville de kanskje forstå hvorfor folk synes de er litt over grensa.

      • Nå fikk jeg lyst til å skaffe meg Ed Hardy tskjorter jeg og. Jeg liker veldig godt dine forsøk på å irritere motefolket! 🙂

        Straff for å gå i visse plagg… det er bare så undermåls at jeg lurer på hvilken verden de tror de lever i. I-landsproblemer lenge leve…

        • Neida, motefolket blir bare enda mer storsutete og overbevist om sin egen fortreffelighet av å se folk som kler seg i ting de hater. Men jeg regner med at det blodtrykket deres stiger litt av det, så jeg dreper dem litt om gangen ved å kle meg i ting de regner som i «dårlig smak».
          Smaken er som baken, sies det, og vi vet vel hva det betyr?

Legg igjen en kommentar

