Positivt, på sett og vis

Midt oppi hele elendigheita (sjefer, testere, ingen påskeferie, overskyet, etc.) har det skjedd noe positivt. Jeg vet det høres ikke ut som allverden, men Hippo-Feet har flyttet ut.

Faktisk tror jeg ikke jeg har nevnt Hippo-Feet her før, men hun var altså naboen som bodde i leiligheten over oss til noen dager siden. Alt jeg vet om henne er hva jeg hørte gjennom gulvet, og det er ikke positivt. Hippo-Feet hadde tydeligvis verken jobb eller familie eller venner, for hun forlot nesten aldri leiligheten, og i det året hun bodde der hadde hun gjester bare to eller tre ganger.

Hun hadde visst problemer med å sove også, for hun sto opp mange ganger hver natt. Jeg ville neppe visst det hvis hun ikke også var veldig overvektig og hadde problemer med muskelkontrollen. Jeg vet det fordi hun trampet veldig hardt på gulvet, hardere enn en lettvekter kunne gjort og ettersom hard tramping kan skade leddene er det ingen grunn til å tro at noen gjør det frivillig. Iallefall ikke hele tiden.

Og så var hun visst litt OCD eller noe, for når hun sto opp om natten drev hun og støvsuget. Det var iallefall det jeg trodde først, men etter en tid la jeg merke til at støvsugerlyden ovenfra var helt jevn, som om støvsugeren bare sto der med motoren (som var veldig bråkete, for en støvsuger) på for en stund. Så slo hun den av, og etter noen minutter på igjen.
Hun drev forresten med dette på dagtid og, men det hørte jeg mindre av ettersom jeg stort sett er på jobb på dagtid.

Med tiden oppdaget jeg at det var tre forskjellige elektriske motorer som gikk der oppe; stort sett bare en om gangen, men noen ganger to. Stort sett gikk de i fra fem minutter til en time om gangen. Alle laget veldig mye bråk, og bråket sto på både natt og dag.

De siste månedene drev hun også å pumpet et eller annet. Iallefall hørtes det ut som om en kraftig elektrisk pumpe var på der oppe fra tid til annen, for alt fra en halvtime til etpar timer om gangen. Det minnet meg litt om den Store Syndfloden i Iowa i 2008, men etter en flom i lavereliggende områder ved to store elver har man gjerne litt av hvert å pumpe ut. Hva man trenger å pumpe i en leilighet i tredje etasje i en forstad i Los Angeles er fremdeles et mysterium.

Fyren som bor i leiligheten ved siden av sier han har bare sett henne to eller tre ganger, og at hun var faktisk svært overvektig. Og kort. Og sur. Iallefall sa han at hun så sur ut.

Og for en eller annen grunn var hun visst sur på oss. Iallefall dumpet hun søppelet sitt i parkeringsplassene våre for en stund. Helt til romkameraten, som var den som vanligvis fant det og plukket det opp fortalte meg om det og jeg tenkte på at vi burde ta en nærmere titt og fant søppelposten hennes i bosshaugen mellom motorsyklene våre. Etter det sendte folka på utleiekontoret henne en notis og det ble slutten på det.

Men noen måtte da være glad i Hippo-Feet for de betalte nesten $4000 måneden for husleien hennes og såvidt jeg vet ble elektrisitetsregningen betalt også, og den må ha vært formidabel. Jeg vet det ikke var hun selv som betalte; folka på utleiekontoret hadde aldri sett henne og trodde at en forretningskvinne som stort sett var bortreist bodde der. Betalingen kom fra en annen stat.

Vel. Hun bor der ikke mere og det er bra.

Med mindre noen enda verre flytter inn…

4 comments on “Positivt, på sett og vis

  1. Nordnaboen min brøler og stjeler vasketidene mine i vaskekjelleren, men skal flytte. Sørnaboen min har epidemisk billeplage på grunn av fuglehold, men skal flytte(s). Undernaboen min spiller trance. Drithøyt. Hele tiden. Jeg blir gal i hodet og får sprekk i kneet av villmannstramping i eget gulv. Han skal bli. Og det jeg bekymrer meg mest over er nettopp naboene som skal flytte, for ja, tenk om det kommer noe verre.

    Men tenk om det kanskje kommer noe bedre? eller bør man ikke engang tenke tanken?

    • Vet ikke om i ditt nabolag, men i mitt er faktisk de fleste menneskene ganske normale og siviliserte. Så det er da håp!
      Men det er også altfor mange usiviliserte mennesker. Da jeg dro på jobb i dag var vaskedama nede i garasjen, med en lang kost of søppelpose, og fjernet bortkastet hurtigmat fra under diverse biler. Hun bare ristet på hodet over hva hun ser. Selv er hun fattig og dårlig utdannet, men hun greier da å få søpla på riktig plass!

      Du får ha lykke til med nye naboer! La oss håpe på noen hyggelige, eller i det minste stillferdige!

  2. Vel – du har iallfall vist meg hva jeg har å være for i dag; enebolig og kun 2 naboer i 200m radius rundt tomta… Så får det heller være at jobben til tider kan være urkjedelig og at sjansen for å få noe annet er mikroskopisk.

    • Vel, hvis de naboene er skikkelig ille kan de jo fremdeles være plagsomme, men det høres ikke ut som om de er et problem?

      Kjedelige jobber er noe herk, men hvis de betaler regningene og man ellers liker hvor man, kan det være en god ide å bare fortsette med hva man gjør til man kan finne noe bedre.

Legg igjen en kommentar

