Vil ha! Vil ha!

Enkelte ting bare baller på seg som en snøball i nedoverbakke på klabbeføre. Som å kjøpe ny iPad, for eksempel. Jeg kjøpte en for tre år siden, full av forhåpninger om at denne skulle erstatte min ikke-så-bærbare 15-tommers MacBook Pro når jeg for en eller annen grunn beveget meg bort fra skrivebordet. Det gjorde den ikke, men den funker som bare fasan for mange andre ting jeg bruker mye tid på, som å cruise internett, glane på satelittbilder av fjerne steder, epost, Angry Birds og andre dumme spill, og den er riktig kjekk å ha til å oppbevare bilder på når jeg reiser. Eneste problemet var at med endel app’er og data allerede på iPadden ble det ikke alltid nok plass til bildene jeg tok. Vaffal ikke hvis fjørkledde vesen var involvert!

Så da 128 GB versjonen kom på markedet, bestemte jeg meg for å kjøpe ny. Raskere sinnafugler og dobbelt så mye plass for bilder av eksotiske fugler? Snakk om #WIN #WIN!

At den nye iPadden hadde den nye typen tilkobling gjorde jo ingenting…

Bortsett fra at den kommer bare med en eneste kort liten ledning, og jeg hadde en 3-meters ledning for den gamle. Dette medførte selvsagt at jeg måtte finne en lengre ledning for den nye iPadden!

Ettersom jeg kjøpte den gamle ledningen fra Thinkgeek var det bare naturlig at jeg begynte søket etter en ny der og. Det burde jeg selvsagt ikke gjort…

For hvem kan motstå denne fine t-skjorten?

Eller sjokoladekuler? Eller en penn som kan starte branner? Eller et mikroskop for iFonen? Eller…

Etter en halvtime hadde jeg omtrent $900 med diverse uimotståelige ting i handlekurven. Det er omtrent like mye som den nye iPadden kostet, og det var bare ikke tale om å bruke så mye på ting jeg slett ikke trenger like etter at jeg brukte så mye på noe jeg bare later som om jeg trenger!

Resultatet var at det tok meg over tre uker å få bestilt ledningen jeg faktisk har bruk for bare fordi jeg syntes det var så forbaska trist at jeg ikke kunne bestille alle de kule tingene jeg hadde lyst på.

Men jeg bestilte sjokoladekulene, da. Man vet aldri når man treffer på en sjokoladevarulv…

Legg igjen en kommentar

