Så NSA lytter til mine Skype-samtaler…

Jeg bruker Skype til å kommunisere med slektninger i Norge, og da stort sett gamle tanter og slikt. Hyggelige gamle damer, stort sett, men jeg har egentlig ikke så fryktelig mye til felles med dem. Bortsett fra endel slektninger, da. Og forakt for de fleste politikere.
Og en viss interesse i ting som hagestell og geologi.

Og de er noen skikkelige skravlebøtter som ikke stopper så veldig raskt når de først kommer igang. Det kan ta over en time bare å si «Ha det bra, så snakkes vi senere en gang!» til dem. For to sekunder er «senere», ikke sant?

Så samtalene våre består stort sett av sladring om slekt og naboer, endel snikksnakk om vær, sure oppstøt om politikere og deres urimeligheter, og en masse om ting som fuchsia og tomater, den tullete slektningen nede i Gjøvik (alle har et søskenbarn i Gjøvik, bortsett fra meg som bare har etpar tremenninger der) som prøver å dyrke roser eller vindruer eller hva det nå er denne måneden, hvilken farge jorden har på forskjellige steder vi har bodd, hvor mye gjødsel agurker trenger, hva slags gjødsel egner seg best for sitrontrær (de fleste av tantene har aldri sett et, men de har jo lest endel), og hvilke kule steiner vi tok med oss hjem fra siste sted vi besøkte.

Bare tanken på at NSA bruker tid og ressurser på å lytte til alt dette er helt hysterisk komisk, helt til jeg tenkte på at de bruker skattepengene mine på det.

Jaja, har vaffal gitt meg et helt nytt syn på skattesnyteri!

Legg igjen en kommentar

