Veiene i California: CA 23 med en skikkelig dust midt i.

For å virkelig overbevise begge mine lesere om at veistandarden i California er virkelig utrolig dårlig hadde jeg planer om å laste opp litt video fra Interstate 405. Dette er omtrent den viktigste motorveien gjennom Los Angeles og samtidig den viktigste grunnen til at vi trenger bedre togdekning her. Tog går, som kjent, ikke på vei, i motsetning til busser.

Men jeg greier visst aldri å finne hvor jeg puttet den videoen på samme dag som jeg har tid til å redigere den, så den får nok bare vente.

Istedet skal jeg ta opp et annet problem vi ofte har med veiene i California: idioter.

Vi har selvsagt den vanlige sorten som surrer rundt mens de oppdaterer fjasbok-statusen sin, men i tillegg har vi en sort som stort sett fungerer som fartsdumper bortsett fra at man har ikke lov til å kjøre over dem.

Det hjelper ikke at det er mange smale, svingete veier her som fullstendig skremmer vannet av dem. De kryper avgårde i lusefart og driver andre fra vettet mens de sitter der og blåholder på rattet og griner mens de er hellig overbevist om at de kjører helt vanvittig fort og ingen kan ha noe tenkelig behov for å komme seg forbi dem.
De tar selvfølgelig helt feil!

Nå er kanskje ikke denne videoen noen særlig god illustrasjon av problemet, ettersom den ekstreme vidvinkelen til videokameraet får hastigheter til å se høyere ut og avstander til å se lengre ut enn de er.
Men her er altså en idiot som kjørte omtrent 25 km/t på en vei der motorsykkelen min liker å kjøre 80 km/t. Og det i en Targa!

Legg igjen en kommentar

