Unaturlig i supermarkedet

I supermarkedet noen dager siden kom en dame med en sur kommentar om tatoveringene mine. Jeg hører ikke så nøye etter slikt, men hun sa noe om at det var unaturlig.

Vel. Jeg skal ikke prøve å innbille noen at folk blir født med tegninger av drager og fønikser rundt om på kroppen, eller at slikt bare utvikler seg med tiden. Vil man ha sånt må man pent dra til en tatovør og betale for det.

Men det er andre ting som ikke kommer naturlig og man er pent nødt til å betale for hvis man vil ha det. Som silikonpupper, for eksempel. Surkommentardama hadde absolutt silikonpupper.
Hvis noen lurer på hvorfor jeg kan være så sikker, kan jeg bare si at man lærer da noe av å bo i Marina del Rey! Jeg kan også gjette at dette ikke var de første innleggene hennes. Noe ved størrelsen og måten de hadde stivnet ujevnt på fikk meg til å tro at hun hadde hatt etpar operasjoner.

I tillegg hadde hun, sannsynligvis over lang tid, fått ku-kollagen injisert i leppene, og hun hadde fått både fettinjiseringer og botox i diverse deler av ansiktet. Det så også ut som om hun har hatt en ansiktsløfting, men det er litt vanskelig å tro for hun var ikke eldre enn meg.
Hvis noen lurer på hvordan jeg kunne vite alderen hennes, så skyldes det ganske enkelt at jeg sto bak henne i kassa-køen og kunne lese fødselsdatoen fra førerkortet hennes mens hun hadde lommeboken åpen.

Og ja, hun hadde plastikk-negler, pålimte øyenvipper, påmalt brunfarge og bleket hår. Det vil si, håret hennes var jo stort sett tempelhår, men uansett kraftig bleket.

Jeg regner med at den dama visste en ting eller to om unaturlig, så jeg sa ikke en ting. Jeg lot bare øyenbrynene min uttrykke seg. Det kommer helt naturlig hvis man holder seg unna botox.

7 comments on “Unaturlig i supermarkedet

  1. Det er merkelig det der, med at folk har så påtrengende behov for å fortelle andre/fremmede hva de misliker med deres utseende. Det er sikkert stor forskjell på hva unaturlig og pent, og unaturlig og stygt. Og det er selvsagt opp til den enkelte og bestemme hva som hører til i hvilken kategori.

    🙂

    • Ja. Og det var i samme supermarkedet jeg var etpar uker siden, da jeg så en forside på et sladreblad som lovet noen skikkelig horrible bilder av kjendisers plastisk-kirurgi katastrofer. Lokkebildene minte meg veldig om noen av naboene…
      Men hvis de vil ta botox til de blir stive som statuer, og få fett fjernet fra rumpen og pumpet inn i leppene er ikke min sak, og jeg holder kjeft om det.
      Jeg prøver å la være å stirre og, men er ikke så flink enda. Tror det er naturlig for mennesker å se litt grundigere etter når man ikke er helt sikker på om man ser på et annet menneske eller et romvesen forkledd som et menneske.

      • Uhu, må jo være litt skremmende å treffe på sånne plastikkfolk! Sånne ser jeg ikke noe til etter at jeg flytta ut på landet.

        Leste forresten nylig om et sted i California jeg gjerne kunne tenkt meg å reise til en gang. Nå har jeg glemt hva det heter, men det er visst en del overvintra hippier der. Vakkert landskap, ut mot havet… Virket helt annerledes enn det jeg vanligvis forbinder med California.

        • Her i omegn overvintrer de fleste hippiene ved Venice Beach. Eller Beverly Hills. Alt etter hvor mye penger de har.

          De fleste californierene er faktisk ganske greie og mye mer jordnære enn de fleste tror. De fleste plastikkmenneskene er faktisk utlendinger (iblant bare fra Nevada eller Arizona, men det gjør ikke så stor forskjell. Jeg regner med at de opprinnelig kom hit i håp om å gjøre det stort i underholdningsbransjen, men fant ut at der var det fullt.

Legg igjen en kommentar

