Må vel ta pause nå…

Nye iDingser er annonsert! Med fancy nye funksjoner! Ikke at jeg helt vet hva disse funksjonene er, men jeg tror et fingeravtrykk er involvert.
Pussig at det skal være noe nytt og attraktivt; alle iDingsene mine har fingeravtrykk overalt og de er ikke det minste attraktive, men det er vel en annen sak? Er det nytt, så er det nytt, og da må man jo ha?

Ikke sant?

Så jeg må nok bare legge fra meg de gamle iDingsene og stille meg i kø for å kjøpe nye sånn at jeg kan være først til å ha. Akkurat som alle andre!
Og ettersom de gamle iDingsene er helt avleggs nå blir det jo bare flaut å bruke dem. Dermed blir det nok både bloggepause, twitterpause, fjasbokpause og diverse andre pauser. På den positive siden gir dette meg tid til å gjøre noe nyttig, og redder meg fra en masse fjas om 5C vs. 5S, og hvilken farge som gir mest status og kulhetspoeng.
På den negative siden kommer jeg ikke til å finne ut hvilken farge gir mest kulhetspoeng så jeg risikerer å dumme meg ut kraftig den tjuende…

Men man KAN da bare ikke fortsette å bruke utdaterte iDingser, vel? For det er jo så viktig å ha det siste!

Og når jeg endelig får den nye, fine iFonen min kan jeg si til den: «Velkommen til forbrukersamfunnet, lille statussymbol! Nyt det mens du kan, for om en ukes tid er du utdatert!»

Uff! Jeg begynner nesten å synes litt synd på den allerede, selv om den neppe er produsert enda…

4 comments on “Må vel ta pause nå…

  1. Ja, sånn har det blitt! Den ene iDingsen etter den andre. Jeg har noen selv… men er visst likevel ufattelig utdatert, ettersom jeg ikke aner hvilken ny iDings du snakker om. 🙂

    • Apple holdt et slags fesjå i San Francisco i dag, og annonserte nye iFoner. Så alle de gamle er nå horribelt utdaterte. Særlig iFonen min, da. Den er over to år gammel!

      • Oj oj, ja noe så gammelt går det ikke an å ha! :-O

        Skjønte etter hvert at noe nytt er på gang, da både far og bror har solgt sine «gamle» iPhoner i påvente av de nye som snart skal komme. Jeg får vel fortsette å slite med min telefon, de er altfor dyre i innkjøp. Nå som jeg har kjøpt iPad mini kan jeg i grunnen greie meg fint lenge. 🙂

        • Ja, man greier seg ofte med det gamle lenge etter at det er utdatert.

          Men enkelte føler bare at de må ha det nye. Jeg regner det som et problem psykiatere kan bryne seg på; teknologi kan ikke fikse det.

          Selv skulle jeg gjerne hatt en kyllinggul iFon, men tror nok jeg skal greie meg uten for en stund.

Legg igjen en kommentar

