Plus-size, lissom!

Vi kan alle leksa om skinnmagre modeller, så jeg skal ikke gjenta den her.

Egentlig har jeg ikke noe problem med tynne modeller.  Det finnes mange vakre kvinner som også er tynne, og det er ingen grunn til at de ikke skal avbildes i moteblader og lignende.
Problemet er at moteindustrien bare bruker syltynne modeller, og at de later som om det er det som er normalen.  Tynn er tilfeldigvis ikke normalen for de fleste kvinner, og det finnes mange vakre kvinner som er alt annet enn tynne og det er ingen grunn til at de ikke skal avbildes i moteblader og lignende.

Men altså, selv normale, tynne kvinner er ikke tynne nok for moteindustrien.  De foretrekker anorektikere.

Det er bare sykt.

Helt til nå.  Nå har de begynt å bruke såkalte «plus-size» modeller.  Det er egentlig bra, men jeg har et problem med at de kaller dem «plus-size» og later som om de er større enn «normale» kvinner.
For disse kvinnene er stort sett omtrent samme størrelse som meg!  Dette burde jeg selvsagt være fornøyd med men det er jeg absolutt ikke.  Jeg er nemlig alt annet enn «plus-size» og det er da på tide at moteindustrien får et skikkelig grep på virkeligheten.

Hele mitt liv har jeg blitt trakassert og mobbet fordi jeg er for tynn.  Som barn ble jeg kalt «flaggstanga», «skranglebeinet» og «pinnen».  Det er blant de mindre uhøflige navnene som ble brukt, selvsagt.
Jeg begynte å løfte vekter da jeg var 13 i håp om å skjule benbygningen min ettersom andre muligheter virket enda mer håpløse.  Jeg har blitt nektet å delta i organisert sport fordi jeg ikke veier nok.  Jeg har en KMI på under 19 og har til stadighet problemer med å finne klær som passer fordi alt som produseres er kortere og bredere enn meg.

Hvis noen for alvor tror jeg er «plus-size» kan de ringe meg nårsomhelst.  Jeg har nemlig noen fine strandeiendommer i Iowa jeg gjerne vil få solgt…

Legg igjen en kommentar

