Velkommen til uvirkeligheten…

Mens jeg studerte hadde jeg endel pussige jobber.  En av de minst pussige var kanskje en sommer da jeg jobbet i en fabrikk som laget vannski.  Da jeg senere nevnte dette til en klassekamerat, og fortalte hvilke merker vannski fabrikken produserte, ble han veldig overrasket.
Han ble ikke overrasket over at flere forskjellige merker vannski ble produsert i samme fabrikk, men at vannskiene man kunne kjøpe i sportsforretningene rundt om i byen ble produsert i et gammelt industriområde like utenfor byen.  Han trodde alle ting man kjøper ble produsert langt, langt borte.

Jeg syntes han virket litt uinformert.

Senere en gang hadde jeg en lignende opplevelse da en jente i klassen spurte hvor jeg hadde kjøpt genseren jeg hadde på meg.  Jeg svarte at jeg ikke hadde kjøpt den, men strikket den.  Hun ble veldig overrasket over at det går an å lage sine egne klær.

Jeg syntes litt synd på henne.

Og nå får jeg høre at det finnes mennesker langt inni huttiheita i Appalachia som ikke vet at det går an å spise grønnsaker rett fra planten?

Jeg er ganske sikker på at jeg har forvillet med inn i feil univers og endt opp på et sted der det er noe helt skrekkelig galt med folk og jeg håper virkelig at jeg finner veien tilbake til mitt eget univers og de fornuftige menneskene i det så fort som mulig!

Legg igjen en kommentar

