Det er ikke ferie; det er familie!

Jeg er riktignok i ferd med å forlate Norge, men synes jeg må gjøre mitt for å bekjempe terror i landet og nå som «Norske myndigheter ber folk være oppmerksomme og melde fra om de legger merke til noe uvanlig.», synes jeg at jeg må gjøre mitt og melde fra om de følgende veldig uvanlige hendelsene fra de siste tre ukene:

1:  Fredag 11 juli var det overhodet ikke traffikkork på E6 mellom Lillehammer og Steinkjer.  Ikke så mye som en saktegående minivan som tok opp begge kjørefeltene!
Jeg har ingen mistanke om hva som kan ha forårsaket denne høyst uvanlige hendelsen men jeg håper det skjer igjen neste gang jeg kjører strekningen.

2:  Tremenningen min i Gjøvik (ikke alle har søskenbarn i Gjøvik, Alf!) greide å handle mat, lage middag, og tilogmed rydde litt på kjøkkenet uten å ytre så mye som et kvidder om at mannen hennes ikke gjør nok husarbeide.  Jeg var grundig overrasket, men klager ikke.
(Mannfolket er riktignok en godt kvalifisert slabbedask, men det blir ikke bedre av å syte)

3:  Det var både sol og oppholdsvær mens jeg var i Norge!

4:  Min katteelskende tremenning og hennes hundeelskende bror greide å spise middag sammen uten å starte en eneste krangel om hvorvidt katter eller hunder er best.  Absolutt en forbedring, men også veldig uvanlig.

5:  De to ovenfornevnte søskens mor greide å høre på råd fra begge to etter at hun skadet seg uten å bruke de neste tre dagene på å fortelle alle og bikkja deres at hun ikke hører på hva ungene sier og gjør ikke som de sier for hun kan tross alt huske da de begge ble født.
For å virkelig sjokkere alle tilstedeværende fulgte hun rådene fra sine barn (begge jobber i helsesektoren) uten å mukke.

Jeg ønsker alle en fremdeles god sommer, og håper uvanlige ting fortsetter å skje (så lenge de ikke involverer ting som smeller)!

One comment on “Det er ikke ferie; det er familie!

Legg igjen en kommentar

