Nye dingser! Yay!

Hvis noen tror jeg er så fryktelig entusiastisk om denne pressekonferansen i San Fransisco media har hengt seg helt opp i de siste dagene, tar de grundig feil.  Jeg bor i Los Angeles; ingenting som skjer nordafor Big Sur er det minste viktig. Simpelthen umulig.

Med mindre det skjer i Sendai, altså.  Sendai er nemlig litt mer enn en by som ble oversvømt av en diger tsunami noen år siden; det er jo der Nikon holder til.  Og i går annonserte Nikon sitt nyeste kamera, D750.

Først gadd jeg ikke engang å bry meg.  Det tar sikkert fine bilder, men jeg har allerede flere kameraer som gjør det.  Og kamera med Wi-Fi?  Hah! Jeg skulle ønske leiligheten min hadde skikkelig Wi-Fi!  Og fleksibelt display?  Vet ikke om noen andre husker det, men de første digitale point-and-shoot kameraene Nikon produserte hadde fleksible display.  Ordet «selfie» hadde ikke blitt oppfunnet enda, ellers ville de helt sikkert blitt kalt «selfie-disply» for det var det de fungerte som.

Men så måtte jeg vente litt på en server som tilsynelatende kommuniserer ved hjelp av et 8-baud modem…

Og jeg oppdaget at det nye kameraet var ganske kompakt, raskere enn de gamle (med unntak av D300, da. Men den bruker CF-kort), og ellers har ganske ålreite spesifikasjoner.  Det fleksible displayet er ikke laget for dumme «selfies» men for gjøre det enklere å lage fuglevideoer.  Dess mere jeg ser på det, dess mere liker jeg det.

Og jeg vil ha det.

Eneste problemet er at det koster over to tusen daler, og jeg har ikke to tusen til overs akkurat nå.  Men det er vel et midlertidig problem.  Akkurat som narkiser alltid finner penger til dop, finner fotografer alltid penger nok til det japanske heroinet sitt.

3 comments on “Nye dingser! Yay!

  1. Hoho, ja det var et godt stykke utenfor min rekkevidde, men fy søren – det hørtes ut som et flott kamera! Skjønner godt du vil ha, så nå håper jeg du greier å hoste opp pengene for å tilfredsstille dine behov. 🙂 I så fall regner jeg med at jeg får høre om det her… 🙂

Legg igjen en kommentar

