Velkommen etter, forskere!

Vel.  Jeg vil fremdeles ha nytt kamera.

Ettersom jeg egentlig tjener noenlunde bra burde jeg ha råd til det, mener jeg.  Men jeg synes lissom ikke jeg har råd til tross for at jeg har penger nok i bankkontoen og ikke veldig mye jeg trenger å bruke penger på før etter neste lønningsdag.
Så kanskje jeg egentlig ikke har så veldig lyst på nytt kamera?

Jeg har en mistanke om at det istedet er at jeg er veldig oppmerksom på at det egentlig ikke kjennes så veldig godt å bruke opp de siste pengene i kontoen.  For hvis man har $2540 på kontoen og kjøper et kamera som koster $2299, da blir det utrolig tomt på kontoen for en stund.
Og det er ikke en god følelse.

Og nå har noen altså forsket på det og funnet ut at mennesker som blakker seg blir ikke helt fornøyd med hva de kjøper.  Bare logisk, og nettopp hva jeg har visst i mange år.

Men selvsagt har jeg også funnet en måte å navigere rundt dette problemet på!  Iallefall hvis man egentlig har råd til det man ønsker seg, men ikke vil bruke de siste pengene på kontoen.

Det er veldig enkelt også.  Man bare kjøper hva man vil ha og betaler med et kredittkort.  Så betaler man kredittkortregningen med omtrent halvparten av pengene på kontoen.  Da blir det ikke like tomt der inne.
Neste måned betaler man resten av kredittkortregningen og er ferdig med det og man har fred i sinnet, kameraet man ønsket seg og hvis man passer på har man ikke engang betalt rente.

Min neste utfordring blir vel å finne en måte å få UPS til å slutte å somle så fælt, uten å måtte betale ekstra!

Legg igjen en kommentar

