Glug!

Det er enkelte små problemer med å bo i et område hvor man helst kjøper drikkevann i flasker og dunker. Et av dem er selvsagt at man slipper opp iblant.

Det var nettopp det som skjedde i dag. Jeg hadde vært ute og jogget, og da jeg kom hjem og fant fram et vannglass viste det seg at dunken som sto på kjøkkenbenken var tom.

Ikke noe problem, tenkte jeg, ettersom jeg hadde etpar flasker vann i kjøleskapet. Så jeg åpnet kjøleskapsdøra, tok ut en halvfull flaske og, ja, det var da jeg oppdaget et av de andre problemene ved å kjøpe vann i flasker.

Det er nemlig andre ting enn vann som kommer i flasker.

Som vodka, for eksempel.

11 kommentarer om “Glug!

  1. Marina

    SerendipityCat: Det kan du si! Jeg sa noe mye mer kraftfullt!
    Goodwill: Bøtta nedpå er ordet, men jeg brukte ikke akkurat glass!

  2. Marina

    Lothiane: Det var riktig kjekt, ja!
    Og jeg kommer aldri til å glemme å kjøpe vann mere. For ikke å snakke om at jeg skal begynne å kjøpe vodka i blå flasker!
    Goodwill: Etikettene på vann- og vodkaflasker er ikke så forbaska forskjellige at det gjør noe, og kjøleskapet mitt er ikke så forbaska godt opplyst.
    Dessuten, visste du ikke at “vodka” bare er et russisk ord for “vann”?

    Men nei, det kom ikke opp igjen.

  3. Humrer her 😉

    Joda, jeg vet at vodka betyr vann, og at Aqua Vita betyr Livets Vann, men jeg ville ikke bruke det som sportsdrikk for det.

    At det ikke kom opp igjen tyder på at du gjenvant fatningen rimelig brennkvikt. Hadde det vært meg hadde nok alt kommet opp igjen og utover hele kjøkkenet. Stygt alkoholmisbruk, det 🙂

Legg igjen en kommentar